Agerpres:
editia 6 - 8 februarie 2012
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri pe e-mail
 -9°CUmiditate:85% Viteza vantului:11 KMH Vizibilitate:5 km
4.342 3.3295
Suplimentele cu calciu, asociate cu un risc crescut de infarct
Suplimentele alimentare cu calciu, la care apelează în general persoanele în vârstă, pentru a combate osteoporoza, ar putea conduce la o creştere a riscului de infarct. Cel puţin aceasta este concluzia la care a ajuns o echipă de cercetători americani şi neo-zeelandezi.
Rezultatele acestei analize a 11 teste clinice, realizate pe 12.000 de pacienţi, sugerează faptul că rolul calciului în tratamentul contra osteoporozei ar trebui să fie reevaluat, au declarat cercetătorii americani şi neo-zeelandezi, autorii studiului, anunţa, zilele trecute, “British Medical Journal”, citat de Mediafax. Potrivit acestui studiu, administrarea de comprimate de calciu este asociată cu o creştere a riscului de maladii cardiace cu 25 - 30%. Studiul nu a evidenţiat, însă, o creştere semnificativă a mortalităţii, au precizat autorii.
Comprimatele de calciu sunt în mod curent prescrise pentru a reduce riscul de fractură osoasă la persoanele în vârstă. Un studiu recent a relevat faptul că ele ar putea să crească riscul de infarct în cazul femeilor. Pentru a afla mai multe informaţii, o echipă de cercetători, coordonată de Ian Reid, de la Universitatea Auckland, din Noua Zeelandă, a realizat o analiză a unei serii de studii. Creşterea moderată a riscului cardiac subliniată de autori este independentă de vârstă, sex şi tipul suplimentului de calciu.
În schimb, alimentele bogate în calciu nu sunt asociate cu un risc sporit de apariţie a unor maladii cardiovasculare. Suplimentele cu calciu sunt, în plus, puţin eficiente în prevenirea fracturilor osoase şi nu reduc mortalitatea. Cel puţin 20% dintre pacienţii în vârstă mor în primul an după ce au suferit o fractură de şold, potrivit specialiştilor din domeniu.
Copyright © 2007 Timpolis Home Powered by Rheal
|